2010. május 30., vasárnap

Bodza pezsgő


A River Cottage tavasszal című részében láttam a bodza pezsgő készítést pár héttel ezelőtt, azóta vártam a bodza virágzását, hogy kipróbáljam, tényleg működik-e a dolog.
Szerencsére a megtaláltam a recept leírását itt. Minden rendben is ment az elején, egészen addig amíg a hűtőbe nem kerültek az üvegek. Természetesen nem akármilyen üvegekbe töltöttük, hanem a Metróban vásárolt több mint 500 forintos csatos üvegekbe, aminek vastag fala van. A második napon arra lettem figyelmes, hogy egy tekintélyes, ragacsos tócsa van a hűtő mellett. Amikor kinyitottam az ajtót, majdnem infarktust kaptam, egy üveg szétrobbanva feküdt. A nem tervezett takarítás után kicsit kiengedtük a nyomást, és reménykedtünk, hogy többé nem történik ilyen. Nos, tévedtünk. Ma reggel eldurrant a második üveg is. Most sokkal több szénsavat engedtünk ki, így csökkent a mennyiség is. Ugyanis valószínűleg hiba volt majdnem teljesen tele tenni a palackokat, sokkal több helyet kellett volna hagyni a gáznak.

De azért nem csüggedtem el, tervezem, hogy még egy adaggal is megpróbálkozom, de azokat talán műanyag üvegekbe zárva - figyelve az optimális térfogatra - nem fogom felrobbantani.
Addig is várjuk, hogy mi lesz a megmaradt négy üveg sorsa, vajon megérik-e a végső felhasználást.

2 megjegyzés:

vmami írta...

Ne keseredj el, a kóstoláshoz egy üveggel is elég lesz. Puszi:vmami

AnyaM3 írta...

Köszi a biztatást, bár azt hiszem ezt a receptet meghagyom a kipróbáltak, de meg nem honosítandók között.
Mónika