2010. május 6., csütörtök

Saját gyártmányú sajt

Hetente kétszer (kedden és pénteken) tudok házi tejet vásárolni, 5-5 litert. Ezért időnként "kicsit" besokallunk a tejből. Általában túrót szoktam készíteni.De tegnap eszembe jutott, hogy sajtot bizony már nagyon régen próbáltam összehozni. Kerestem az interneten egy receptet, és hozzáláttam.
Kb 2 liter tejet forraltam fel. Ekkor azonban (utólag végig gondolva) elkövettem egy hibát, lekapcsoltam a gázt, és utána csepegtettem bele 2 citrom levét.
Hamarosan rájöttem, hogy így nem nagyon lesz sajt, mert nem akart a savó külön válni.
Gyorsan egy kis doboz kefirt még hozzáöntöttem, de továbbra sem akart sajttá válni.
Mérgemben egész éjszakára hagytam az edényben, és csak reggel szűrtem át egy pelenkából vart zsákban. Annyira sűrű lett, hogy nem akart rendesen lecsepegni.
Délután fogtam egy szúnyogháló darabot, abból csináltam egy kis zacskót, a "sajtot" sóztam, borsoztam, és miután a snidlingemet lekaszaboltam, apróra vágtam, és azt is hozzákevertem. Következett egy újabb lógatás és végre így egész elfogadhatóan sajt kinézete lett.
Nagyon finom, annak ellenére, hogy nehezen jött össze.

Nincsenek megjegyzések: