2010. július 29., csütörtök

A kártevők


Tudom, hogy ez most sokakban kiverné a biztosítékot, ha olvasnák a blogomat, de miután ez a vész nem fenyeget, bátran közzé teszem az alábbi képsorokat.
A tavasszal fedeztük fel, hogy elszaporodtak a kertünkben a meztelen csigák. De nem akármilyenek, ezek a ún. "spanyol csigák", aminek tulajdonképpen nincs természetes ellensége a kertekben. Undorító, és borzasztóan szapora. Több vödörrel szedtem belőlük a tavasz végi és a nyár eleji esős időszak alatt. A kacsáink akkor voltak kb. 2-3 hetesek, és imádták a természet adta fehérjeforrást. Júliustól jött a kánikula, és én "kis naiv", azt hittem a forróság kiölte ezeket az undorító növénygyilkosokat. Nos tévedtem.
Miután ez egy sivatagosodásra különösen esélyes terület ahol lakunk, (több elmélet van ennek az okára), az egész országban tomboló árvíz, és a későbbi esőzések is elkerültek bennünk. Ma végre esett egy kis öntözésnyi eső, és utána amikor megetetni akartam a kacsákat és a csibéket meglepő dologra lettem figyelmes.
Kb, 40 perc alatt egy egész homokozóvödörnyi (természetesen az eredeti felhasználási terület alól már ki van vonva) meztelen csigát szedtem össze. Amennyire mi nem örvendünk a megjelenésünknek a kacsáink és a csibék nem tudtak ellenállni a csemegének.


Elég undorító, de inkább ők, mint a növényeink.

A kacsáknak az étlap csúcsát jelentették a meztelen csigák.


Sőt a "genetikailag elferdített" csibéink is mennyei vacsorának értékelték a csigákat.



Nincsenek megjegyzések: